ibis blog

RA infra adviseert en begeleidt projecten met Ibis

24 March 2020

RA infra adviseert en begeleidt projecten met Ibis

Infrastructuur van A tot Z

RAinfra logoRA infra in Sittard, Valkenswaard en Vught is een ingenieursbureau dat al 20 jaar GWW-oplossingen adviseert voor gemeenten, provincies en private organisaties in met name Noord-Brabant en Limburg. “Wij hebben de benodigde kennis en ervaring om voor onze opdrachtgevers infrastructuuroplossingen van A tot Z te bedenken en te helpen realiseren”, vertelt projectleider ing. Bas van Staveren. “Daarbij staan participatie, duurzaamheid en klimaatadaptatie centraal. Zo werken wij momenteel bijvoorbeeld mee aan het herinrichten van de N273 in de bebouwde kom van Baarlo, voor de Provincie Limburg en Gemeente Peel en Maas, maar ook voor infrastructuurvoorzieningen van een aantal vestigingen van de supermarktketens Aldi, Jumbo en Jan Linders. Voor al die projecten maken wij de benodigde bestekken met GwwBestek en regelmatig ook kostenramingen met GwwCalc van Ibis.”

20181102 - Herkenbosch - Bedrijventerrein - Gerlach Delissen Photography-1

Gebruiksgemak en stabiliteit

In de afgelopen 20 jaar hebben de adviseurs en projectleiders van RA infra met GWW-software van twee verschillende leveranciers gewerkt. “Sinds vorig jaar werken wij alleen nog met de applicaties van Ibis vanwege het gebruiksgemak en stabiliteit van die software”, vertelt collega projectleider Noud Hillen. “Het klinkt vanzelfsprekend maar de Ibis software functioneert feilloos en wordt ook regelmatig uitgebreid met nieuwe functionaliteit. Dat was bij het andere besteksprogramma nauwelijks zo, waardoor nu op drie vestigingen een 15-tal medewerkers projectbestekken maken met Ibis. Omdat wij als basis daarvoor een uitgebreid RA infra-moederbestek hebben opgebouwd, kan elke projectmedewerker makkelijk de benodigde posten in een nieuw bestek kopiëren en de bijbehorende hoeveelheden uitrekenen. Verder wordt bij vrijwel alle projecten GwwBesteksAdministratie gebruikt om de uitvoering voor opdrachtgevers te begeleiden.”

Samenwerken in de cloud

“Een voordeel van GwwBesteksAdministratie is het feit dat die software altijd en overal toegankelijk in de cloud te gebruiken is”, vervolgt van Staveren. “Dat is voor een toezichthouder/directievoerder bijzonder handig en tijdbesparend bij het begeleiden van de uitvoeringsfase. Je kunt met die software namelijk eenvoudig dag- en weekproducties registreren en zo nodig illustreren met foto’s en een toelichting, of beschikbare besteksinformatie op de bouwplaats raadplegen. Verder zijn de rapportages voor iedereen duidelijk en compleet, wat bij de concurrerende software niet het geval was. Voor een aantal opdrachtgevers maken wij zoals gezegd ook een kostenraming met GwwCalc, waarvoor alle basisinformatie eenvoudig is in te lezen. Tenslotte gaan wij binnenkort ervaring opdoen met digitaal samenwerken in de cloud met een opdrachtgever die ook GwwBesteksAdministratie gebruikt, om samen kosten en tijd te besparen.”